@article{oai:u-ryukyu.repo.nii.ac.jp:02002236, author = {上原, 恵美 and Uehara, Emi}, issue = {68}, journal = {大学図書館研究}, note = {新しい学習スタイルe-learningに対する図書館サービスは,どのように変化していけるか,日本に先行してe-learning環境が定着しつつあるカナダ・米国の大学図書館の視察を行った。大学コミュニティーの情報や知識に対するニーズに対して支援する,という図書館の本来的な役割に立ち返って考えると,lTの進展とも相まって図書館サービスが拡張されていくのは自然のことであり,e-learning環境という新しい「学びの空間」の創造という面でも,図書館は貢献していくことができると思われる。, In order to better understand how services have changed in order to support the new learning style called e-learning, the author visited academic libraries in the United States and Canada, which have already established e-learning environments ahead of Japan. Libraries have begun to reconsider their fundamental roles of supporting the research and information needs of the university community, and see libraries services as expanding naturally along with information technology developments, to include a new creative role as a learning space., 論文}, pages = {45--57}, title = {大学図書館とe-learning : カナダ・米国の大学図書館を訪問して} }