@article{oai:u-ryukyu.repo.nii.ac.jp:02007825, author = {野入, 直美 and Noiri, Naomi}, issue = {2}, journal = {国際琉球沖縄論集, International Review of Ryukyuan and Okinawan Studies}, month = {Mar}, note = {本報告では、アメラジアンがメディア表象の中でスティグマ化される客体であることを脱し、表象のイニシアティブを取り戻そうとする試みについて、アメラジアンスクール・イン・オキナワの中学生たちが制作したドラマ“Doubles World" を用いて考察する。そのドラマは、マイノリティの子どもたちが体験してきた同化圧力の暴力性をリアルに描き出す一方で、ジェンダー化されたファンタジーによって牽引されている。マイノリティが表象におけるイニシアティブを回復するプロセスが、複数の権力関係やヘゲモニー葛藤をはらんだ複雑な相互行為であることが見いだせる。, In this paper the efforts of AmerAsians to regain initiatives in representation after getting out of being stigmatized objects in media representation are studied using the "Double World," a drama created by junior high school students of AmerAsian School in Okinawa. The drama realistically depicts violent nature of pressure to assimilate that minority children had gone through. On the other hand, a fantasy characterized by gender-consciousness plays a role of powerful magnet. The process to restore (recover) their way of taking initiatives in the representation can be found to be complicated actions against each other that are associated with multiple power relationships and struggle for hegemony., 紀要論文}, pages = {53--75}, title = {【《UH・UR合同シシポジウム》報告】映像表象における沖縄の「アメラジアン」}, year = {2013} }