WEKO3
アイテム
高等学校家庭科における家族領域の教材開発と実践 (第2報)
http://hdl.handle.net/20.500.12000/1530
http://hdl.handle.net/20.500.12000/1530bb5c9afc-f052-4dd5-bd2a-87c3cae16d5a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-08-27 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 高等学校家庭科における家族領域の教材開発と実践 (第2報) | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Development and Application of the Teaching Materials, "Family Life Learning", for Senior High School Students (2) | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
浅井, 玲子
× 浅井, 玲子
× Asai, Reiko
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | In chapter 2 applications of methods are discussed. it is verifiedthat teachers can assess students objectively using thesemethods. The methods, forexample, Image Map Test, Effective Index, Contents Analysis, Sentence Description are examined to apple into integrated classroom.\nAs a result, it would be concluded that the teaching materials might be accepted by high school students in okinawa, At the same time, Students could create their own family view. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 琉球大学教育学部 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
識別子 | ||||||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/20.500.12000/1530 | |||||||||
識別子タイプ | HDL | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1345-3319 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11393705 | |||||||||
収録物名 | ||||||||||
収録物名 | 琉球大学教育学部紀要 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
書誌情報 |
号 56, p. 271-278 |