WEKO3
アイテム
沖縄の学力問題への再生産論的アプローチ
http://hdl.handle.net/20.500.12000/1842
http://hdl.handle.net/20.500.12000/18423f30f99b-c300-491b-935b-1681a9f80d74
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
Vol54p359.pdf
|
|
Item type | デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-09-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 沖縄の学力問題への再生産論的アプローチ | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study of Academic Achievement in Okinawa : Focusing on Reproduction Theory | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
西本, 裕輝
× 西本, 裕輝
× Nishimoto, Hiroki
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to investigate the influence of cultural reproduction on academic achievement of students in Okinawa.\nThe following results were obtained.\n(1) Cultural capital, such as manners and father's educational credentials, has effect on the academic achievements of students.\n(2) Contemporary Japan and Okinawa are not a society of meritocracy.\nIn Summary, this paper clarified that students from Okinawa and culturally disadvantaged families still underachieve in schools. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 琉球大学教育学部 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
識別子 | ||||||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/20.500.12000/1842 | |||||||||
識別子タイプ | HDL | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0386-5738 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10144831 | |||||||||
収録物名 | ||||||||||
収録物名 | 琉球大学教育学部紀要 第一部・第二部 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
書誌情報 |
号 54, p. 359-371 |