WEKO3
アイテム
沖縄県立養護学校の生活単元学習の検討(2) : 9校全体及び学年別の生活単元の特徴と課題
http://hdl.handle.net/20.500.12000/5072
http://hdl.handle.net/20.500.12000/5072a67b281e-60fb-4028-9d1c-5875c13ebb33
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004249233.pdf
|
|
Item type | デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-03-10 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 沖縄県立養護学校の生活単元学習の検討(2) : 9校全体及び学年別の生活単元の特徴と課題 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Examaination of Prevailing Life-Unit Learning in Schools for Students with the Intellectually and Physically Disabled in Okinawa (2) : The All and Grade Charactristics of Life-units Used in 9 Schools | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
中村, 哲雄
× 中村, 哲雄
× Nakamura, Tetsuo
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | life-unite learning | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | subunite | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | seasonal unite | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | school events unite | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | problem unite | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | the mentally and physically handicapped | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | stereotype | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | This paper is to analyse the three subunites with the seasonal, school events, and problem of life-unites learning in 9 schools for the mentally and physically hanndicapped in Okinawa prefecture. The results are as follws : (1) The three subunites of life-unites learning are repeated so many times through the elementally school level so that teachers' teaching patterns and children's learning of them became stereotype. (2) Typical characteristic of life-unites construction is that shool events unites are the most in number and seasonal and problem are next to them. This means whether children's mental development shows serious or teachers' professional discussions on what the life-unite is to the children are rather weak. (3) Lively consideration by teachers seems not to be seen to the effects in regard to graded promotion of development when they make up a whole life-unite curriculum for the handicapped. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 琉球大学教育学部附属障害児教育実践センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
識別子 | ||||||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/20.500.12000/5072 | |||||||||
識別子タイプ | HDL | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1345-0476 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11393512 | |||||||||
収録物名 | ||||||||||
収録物名 | 琉球大学教育学部障害児教育実践センター紀要 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
収録物名 | ||||||||||
収録物名 | The bulletin of the Research and Clinical Center for Handicapped Children | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
号 3, p. 37-49, 発行日 2001-03-31 |