WEKO3
アイテム
沖縄県立養護学校の生活単元学習の検討(3) : 養護学校別の生活単元の特徴
http://hdl.handle.net/20.500.12000/5082
http://hdl.handle.net/20.500.12000/50823362f2e8-7cc7-496c-ad4c-ea01602d3c2b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004249250.pdf
|
|
Item type | デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-03-10 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 沖縄県立養護学校の生活単元学習の検討(3) : 養護学校別の生活単元の特徴 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Examination of prevailing Life-Unit Learning in Schools for Students With the Intellectually and Physically Disabled in Okinawa (3) : The Characteristics of Life-Unite Used in Some Individual Schools | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
中村, 哲雄
× 中村, 哲雄
× Nakamura, Tetsuo
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | life-unite learning | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | physically and mentally handicapped | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | time allotment | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | cumulative experiences | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | life-unite composition | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | This paper aims to analyse the individual characterictics on prevailing life-unite learning in schools for the physically and mentally handicapped in Okinawa. Results are as follows : (1) There are great differences about time attotment of life-unite learning. Especially a bundle of grades as lower, middle and higher is made, and allocated time accordingly to each. Being allocating time, children's development, grade, and cumulative experinces seem to be very important but not carefully considered. (2) The order of life-unite composition of the schools is the seasonal, school event, and problem, and same in the time allotment. The each ranges of time allotment in three composition are 37~59% in the seasonal, 23~31% in school event, and 8~26% in problem. As with time allocation the range of school events is mostly short because, author suppose, they would be administered uniformly in all schools at the same time. (3) Concerning the charateristics of each month through the year on life-unite learning, there are no specific ones observed . | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 琉球大学教育学部附属障害児教育実践センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
識別子 | ||||||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/20.500.12000/5082 | |||||||||
識別子タイプ | HDL | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1345-0476 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11393512 | |||||||||
収録物名 | ||||||||||
収録物名 | 琉球大学教育学部障害児教育実践センター紀要 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
収録物名 | ||||||||||
収録物名 | The bulletin of the Research and Clinical Center for Handicapped Children | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
号 4, p. 19-27, 発行日 2002-05-01 |