WEKO3
アイテム
学習障害サスペクト児の数学学習(事例研究)V : 数学学習の可能性と学習困難
http://hdl.handle.net/20.500.12000/5084
http://hdl.handle.net/20.500.12000/5084c88547a6-c9e8-4dba-9a06-a2577d1aa06f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004249252.pdf
|
|
Item type | デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-03-10 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 学習障害サスペクト児の数学学習(事例研究)V : 数学学習の可能性と学習困難 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Child with a 'Trait' of LD in Mathematics-A Case Study (V) : Learning Possibilities and Some Problems | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
小田切, 忠人
× 小田切, 忠人
× Kotagiri, Tadato
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Learning Disabilities | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Recurrence of Learning Difficulties | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Learning Steps | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Arithmetic Calculations | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Remedial lessons | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | My previous studies have demonstrated that a child with learning difficulties (LD) was able to obtain arithmetic skills by going through the four learning steps ofReal World,World of Models,World of Schemas,andMathematical WorldHowever, the same subject manifested similar learning difficulties as he had shown previously when he eventually encountered calculations involving positive and negative numbers. If his learning difficulties are presumed to derive from some form of brain dysfunction, it is well advised to employ remedial assistance that is particularly suited to enhance the arithmetic potential of the subject in question. This paper argues the level of mathematical possibility of children with LD by introducing some remedial tactics I have employed to realize such potential and discusses some of the recurrent difficulties manifested by the children suspected of brain dysfunction. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 琉球大学教育学部附属障害児教育実践センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
識別子 | ||||||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/20.500.12000/5084 | |||||||||
識別子タイプ | HDL | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1345-0476 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11393512 | |||||||||
収録物名 | ||||||||||
収録物名 | 琉球大学教育学部障害児教育実践センター紀要 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
収録物名 | ||||||||||
収録物名 | The bulletin of the Research and Clinical Center for Handicapped Children | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
号 4, p. 51-70, 発行日 2002-05-01 |