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  1. 紀要論文
  2. 琉球大学理工学部紀要 工学編
  3. 4号
  1. 部局別インデックス
  2. 工学部

ケーンミルタービン及び減速機の破損事故分析

http://hdl.handle.net/20.500.12000/24008
http://hdl.handle.net/20.500.12000/24008
ef7f245e-2016-4552-82f8-40f46bf44129
名前 / ファイル ライセンス アクション
NO4P017.pdf NO4P017.pdf
Item type デフォルトアイテムタイプ(フル)(1)
公開日 2012-03-27
タイトル
タイトル ケーンミルタービン及び減速機の破損事故分析
言語 ja
タイトル
タイトル An Investigation of Damged Turbines and Reduction Gears in A Cane-Sugar Mill Plant
言語 en
作成者 真喜志, 庸二

× 真喜志, 庸二

ja 真喜志, 庸二

Search repository
Makishi, Yasuji

× Makishi, Yasuji

en Makishi, Yasuji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Cane-sugar making has been a principal industry in Oinawa for a long time, and recently the equipments and processes of the sugarmaking has been modernized by introducing high pressure boilers and steam turbines. So, the proper operation and maintenance of every mechanical unit in the factory have become important tasks from the viewpoint of engineers, because a single trouble of the mechanical unit will possibly cause a large damage in the operation of the mill plant. This paper deals with a systematic analysis of a mechanical accident of the mill turbines and reduction gears at one of the cane sugar mill plants in Okinawa. The work includes the investigation of the operative and maintenance conditions at every mechanical unit, visual identification of the damaged parts (mill turbine axis, teeth of the reduction gears, metal bearings and the couplings) and the composition analysis of the turbine axis material. Through a close examination of these minor analyses, the main factors which have caused the accident are pointed out as follows: 1) The fatigue phenomenon on the face of the damaged turbine axis 2) The eccentric revolution of the turbine axis due to the wear of the metal bearings arings 3) Axial forces between the flanges of the couplings while the eccentric running of the turbine axis 4) Scratched flaws on the thrust faces of the metal bearings 5) The large clearance between the metal bearing and the turbine axis.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
出版者
出版者 琉球大学理工学部
言語 ja
出版者
出版者 Science and Engineering Division, University of the Ryukyus
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 http://hdl.handle.net/20.500.12000/24008
識別子タイプ HDL
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-429X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00250785
収録物名
収録物名 琉球大学理工学部紀要. 工学篇
言語 ja
収録物名
収録物名 Bulletin of Science & Engineering Division, University of the Ryukyus. Engineering
言語 en
書誌情報
号 4, p. 17-35, 発行日 1971-04
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Ver.1 2022-01-28 04:11:21.516087
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