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観光と公共性の社会学 : 観光社会学の現代的再定位
https://doi.org/10.24564/0002008216
https://doi.org/10.24564/0002008216d035bcbf-b654-4cb8-8c8d-44f695ea9434
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Vol7p041.pdf
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Item type | デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) | |||||||||
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公開日 | 2016-02-17 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 観光と公共性の社会学 : 観光社会学の現代的再定位 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Sociology of Tourism and the Public : current reorientation | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
越智, 正樹
× 越智, 正樹
× Ochi, Masaki
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アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 観光社会学 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 公共性 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 資源化 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 価値自由 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 実践科学 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | sociology of tourism | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | the public | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | resource creation | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Wertfreiheit | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | practical science | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | This paper aims to reorient the specialty and the role of the sociology of tourism under the current situation of Japanese society. At first, through reviewing the previous trend of the sociology of tourism, we may find that so many literatures have been nothing but articles of sociology, merely whose subject is tourism. In contrast, this paper seeks a way to establish a conspicuous presence of the sociology of tourism as an essential discipline of the tourism sciences. To this end, it considers a relationship between tourism promotion and transformaion of the public. Through the consideration, it suggests its own operational concept of the public, and discusses that the role of the sociology of tourism is to build bridges between the private interest of tourism industry and the public from sociological aspects. To fill the role, the sociology of tourism should make researches about whether some tourism resource creation and commodification would lead to an activation of the public in the region or a declination of it. After those discussions, this paper offers specifics on the image of the sociology of the tourism as the practical science, which is both an empirical science and a normative science at the same time. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 琉球大学大学院観光科学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Tourism Sciences, University of the Ryukyus | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
識別子 | ||||||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/20.500.12000/33410 | |||||||||
識別子タイプ | HDL | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24564/0002008216 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1881-6762 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12204171 | |||||||||
収録物名 | ||||||||||
収録物名 | 観光科学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
収録物名 | ||||||||||
収録物名 | Journal of Tourism Sciences | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
巻 7, p. 41-54, 発行日 2015-12-01 |