ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文
  2. その他
  1. 部局別インデックス
  2. 教育学部

Junior High School Teachers’ Perceptions of Classroom-based Language Assessment

http://hdl.handle.net/20.500.12000/0002019536
http://hdl.handle.net/20.500.12000/0002019536
fe9af147-d3e3-42b2-ad2b-0905eb1b2da1
名前 / ファイル ライセンス アクション
vol9no1_3.pdf vol9no1_3.pdf (343 KB)
Item type 琉球大学リポジトリ登録用アイテムタイプ(1)
公開日 2022-10-31
タイトル
タイトル Junior High School Teachers’ Perceptions of Classroom-based Language Assessment
言語 en
作成者 深澤, 真

× 深澤, 真

en Fukazawa, Makoto

ja 深澤, 真

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Classroom language assessment
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 junior high school
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 teachers’ perceptions
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教室内言語評価
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 中学校
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教員の意識
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to investigate junior high school teachers’ perceptions of classroom language assessment in terms of the importance of assessment criteria, the utilization of assessment methods, and the difficulties in assessment following the introduction of the new Course of Study in 2021, and to compare the surveyed junior high school teachers’ perceptions with those of the elementary school teachers investigated in Fukazawa (2022). The results show that the assessment criteria, such as speaking interaction and students’ ability to think, make judgments, and expressing themselves, emphasized in the new national guidelines, are considered important by JHS teachers. Written and performance tests were the two language assessment methods most commonly used in junior high school, while observation was the most commonly used assessment method in elementary school. Enhancement of language assessment literacy and filling of the gap between elementary and junior high schools are suggested as the implications of this study.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文は「九州地区国立大学教育系・文系研究論文集」Vol.9, No.1(2022年/10月)に査読を経て受理された。
言語 ja
出版者
出版者 九州地区国立大学間の連携事業に係る企画委員会リポジトリ部会
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1882-8728
収録物名
収録物名 九州地区国立大学教育系・文系研究論文集
言語 ja
収録物名
収録物名 The Joint Journal of the National Universities in Kyushu. Education and Humanities
言語 en
書誌情報
巻 9, 号 1, p. 16, 発行日 2022-10-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-10-12 06:18:51.617842
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3