WEKO3
アイテム
教材としての外来生物の一考察
https://doi.org/10.24564/0002020297
https://doi.org/10.24564/0002020297b41e2bd5-4fa0-4714-a825-1af13f7d77df
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 琉球大学リポジトリ登録用アイテムタイプ(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-24 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 教材としての外来生物の一考察 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on the Alien Species as Teaching Materials | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
比嘉, 俊
× 比嘉, 俊
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教材活用 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 理科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 外来生物 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育実践 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study aimed to examine the value of including alien species in educational materials. The curriculum guidelines for elementary, middle, and high schools state that only middle school curricula should deal with alien species. Thus, while middle and high school science textbooks describe alien species, some elementary schools’ living environmental studies and/or science textbooks do not. Furthermore, while classroom practices related to alien species were found to be implemented in schools, the characteristics of such practice are often such that local animals are used as concrete examples. It was further found that these practices are mainly conducted in science classes as a means of deepening students’ understanding of alien species. In classes dealing with alien species, it is believed that classes that engage in problem-solving regarding alien species, rather than simply focusing on the knowledge of alien species, are ideal. Such classes could lead to the achievement of set SDGs and foster the creators of a sustainable society. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 琉球大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24564/0002020297 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2432-5341 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12789304 | |||||||||
収録物名 | ||||||||||
収録物名 | 高度教職実践専攻(教職大学院)紀要 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
書誌情報 |
巻 8, p. 19-27, 発行日 2024-03-01 |