Item type |
デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) |
公開日 |
2007-09-15 |
タイトル |
|
|
タイトル |
児童のストレスに影響を及ぼす要因についての検討 : ソーシャルサポート、対処行動 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Study on Factors of Affecting Stress in Elementaly School Children : Social Support, Coping Style |
|
言語 |
en |
作成者 |
嘉数, 朝子
砂川, 裕子
井上, 厚
Kakazu, Tomoko
Sunagawa, Yuko
Inoue, Atushi
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
social support |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
stress |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
alleviation effects |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
coping |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The present study was to investigate the coping strategies in elementary school children, and relationship between stress responses and social support. The survey about coping, and subjective symptoms and perceived social support were conducted with 3ed and 5th grade elementary school children. We also investigated the difference of situation, study and friend. The results showed that: 1) Children frequently used avoidance and emotional support. 2) Boys frequently used aggressive individual coping and avoidance, girls used social cooperation. 3) Children who frequently used avoidance and emotional support showed the highest scores of stress responses. 4) The social support alleviated stress more effectively in girls than in boys. 5) The 3ed grade children had high scores on each coping than 5th grade children. 6) The domain specific effects were found. There are significant deference between study and friend situation. Children are coping differently by situation. |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
紀要論文 |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
琉球大学教育学部 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
識別子 |
|
|
識別子 |
http://hdl.handle.net/20.500.12000/1853 |
|
識別子タイプ |
HDL |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1345-3319 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11393705 |
収録物名 |
|
|
言語 |
ja |
|
収録物名 |
琉球大学教育学部紀要 |
書誌情報 |
号 56,
p. 343-358
|