Item type |
デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) |
公開日 |
2008-02-14 |
タイトル |
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タイトル |
弾塑性有限要素法による車輪走行問題の解析(生物生産学科) |
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言語 |
ja |
タイトル |
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タイトル |
An analysis of the wheel traveling performances by an elasto-plastic Finite Element Method (Department of Bioproduction) |
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言語 |
en |
作成者 |
上野, 正実
鹿内, 健志
岡安, 崇史
Ueno, Masami
Shikanai, Takeshi
Okayasu, Takashi
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アクセス権 |
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アクセス権 |
open access |
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アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
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言語 |
ja |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
有限要素法 |
主題 |
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言語 |
ja |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
弾塑性 |
主題 |
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言語 |
ja |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
走行性 |
主題 |
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言語 |
ja |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
けん引力 |
主題 |
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言語 |
ja |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
境界条件 |
主題 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Finite Element Method |
主題 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
elasto-plasticity |
主題 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
traveling performance |
主題 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
traction |
主題 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
boundary condition |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本研究では, 車輪の走行性に関する問題を弾塑性有限要素法を用いて解析した。計算結果の妥当性を検討するため, 土槽における車輪走行実験結果との比較を試みた。けん引力, 土中のひずみ分布については実験結果とほぼ一致する結果が得られた。しかし, トルクについては, 解析値の方が実験値より小さく表れており, その原因の解明は, 今後の検討課題としたい。さらに, 回転がさらに進んだ状態で出現する定常状態の解析まで行うために, 解析プログラムを改良するとともに, 境界条件処理に関する修正計算の高速化を図る必要がある。 |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In this study, a problem related with traveling performances of a wheel was analyzed by an elasto-plastic Finite Element Method. The extended subloading surface model proposed by Hashiguchi in plasticity was employed to formulate the FEM. In addition, some modifying loops were introduced into the algorithm of the FEM to estimate properly the interaction at the contact area between a wheel and a soil. Analytical results were compared with experimental those obtained under same conditions to verify the applicability of analysis. Traction and strain distributions in the soil by the FEM agreed well to those by experiments. On the other hand, the values of torque by the FEM were less than the experimental those because of the difference of traveling resistance by each method. It is necessary to improve the treatment of boundary conditions and speed up the calculation for analyzing the stationary conditions. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
紀要論文 |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
琉球大学農学部 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ |
departmental bulletin paper |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
出版タイプ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
識別子 |
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識別子 |
http://hdl.handle.net/20.500.12000/3766 |
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識別子タイプ |
HDL |
収録物識別子 |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0370-4246 |
収録物識別子 |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00250548 |
収録物名 |
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言語 |
ja |
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収録物名 |
琉球大学農学部学術報告 |
収録物名 |
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言語 |
en |
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収録物名 |
The Science Bulletin of the Faculty of Agriculture. University of the Ryukyus |
書誌情報 |
号 41,
p. 193-200,
発行日 1994-12-01
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