ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 留学生教育 : 琉球大学留学生センター紀要
  3. 2巻
  1. 部局別インデックス
  2. その他

日本事情では何を教えるべきか

http://hdl.handle.net/20.500.12000/6577
http://hdl.handle.net/20.500.12000/6577
c8fd518a-077e-427e-86dd-598aa8159140
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004186732.pdf KJ00004186732.pdf
Item type デフォルトアイテムタイプ(フル)(1)
公開日 2008-07-03
タイトル
タイトル 日本事情では何を教えるべきか
言語 ja
タイトル
タイトル What Should We Teach in Nihon Jijo Class?
言語 en
作成者 ケリ, 綾子

× ケリ, 綾子

ja ケリ, 綾子

Search repository
Kelly, Ayako

× Kelly, Ayako

en Kelly, Ayako

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 日本事情
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 異文化
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 体験学習
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese culture (Nihon jijo)
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 interculture
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 three minutes speech
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 日本語を習得する上で,日本を理解し学習意欲を向上させるために,日本事情のテーマとしてふさわしいものは何か,そしてどのようにして授業を進めていくのが効果的なのかを,アンケート結果をもとに考察しカリキュラムを構成し実践した。その結果,特に実習,体験学習,見学を通して学ぶことに留学生は意義を見い出していることがわかった。また留学生の発表する活動については,教室外での学習を促すことになり,自ら取り組み理解を深めることができた様子がうかがえた。つまり,日本事情のカリキュラムの組み立てや内容を考えるにあたっては,情報を与えるに留まらず,能動的な活動を取り入れる必要性があると言える。さらに異文化を理解し,受け入れ,また自国文化との相違点や共通点などを考え,意見を述べることが出来るようなテーマを選ぶ必要があると考えられる。
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 What themes of Japanese culture (Nihon jijo) are suitable for Japanese learners, will help them understand Japan, and will increase their enthusiasm for studying Japanese, and what methods of teaching foreign students to make them like learning? Based on the results of a questionnaire, I made a curriculum and tried it out. What I found was that foreign students preferred to study Japan through actual training, various experiences, and fieldtrips. Having student give presentations gave them a chance to study outside of the classroom, and it made them study deeply. According to these results, when you plan a curriculum, it is necessary not only to give students information but also to create opportunities to do activities. We have to choose themes that help students understand and accept another culture, that get them to think about differences and commonalities with of their own culture, and that provide them with the opportunity to express their opinions.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
出版者
出版者 琉球大学留学生センター
言語 ja
出版者
出版者 International Student Center, the University of the Ryukyus
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
識別子
識別子 http://hdl.handle.net/20.500.12000/6577
識別子タイプ HDL
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-8368
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11954788
収録物名
収録物名 留学生教育 : 琉球大学留学生センター紀要
言語 ja
書誌情報
巻 2, p. 61-74, 発行日 2005-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-01-27 07:50:24.694795
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3