Item type |
デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) |
公開日 |
2009-06-05 |
タイトル |
|
|
タイトル |
小学校3年生への Das - Naglieri Cognitive Assessment System の適用 -教研式新学年別知能検査との関連- |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Das-Naglieri Cognitive Assessment System for the third grader. -Relationship with Intelligence Test- |
|
言語 |
en |
作成者 |
當眞, 江里子
白石, 舞衣子
富永, 大介
Toma, Eriko
Shiraishi, Maiko
Tominaga, Daisuke
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
We applied the DN-CAS which was the psychological examination that a Japanese printing version was released in 2007 to the third grader. As for the correlation coefficient of the each PASS score / Full score and the IQ of DN-CAS a high value was provided. For the multiple linear regression analysis, it was suggested thet the \nsimultaneous score and Full score of DN-CAS explained IQ best. |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
紀要論文 |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
琉球大学教育学部附属障害児教育実践センター |
出版者 |
|
|
言語 |
en |
|
出版者 |
Educational Clinical Center for Children with Disabilities Faculty of Education, University of the Ryukyus |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
識別子 |
|
|
識別子 |
http://hdl.handle.net/20.500.12000/10757 |
|
識別子タイプ |
HDL |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1345-0476 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11393512 |
収録物名 |
|
|
言語 |
ja |
|
収録物名 |
琉球大学教育学部障害児教育実践センター紀要 |
収録物名 |
|
|
言語 |
en |
|
収録物名 |
The bulletin of the Research and Clinical Center for Handicapped Children |
書誌情報 |
号 10,
p. 51-58,
発行日 2009-03-31
|