WEKO3
アイテム
Strategies in learning a foreign language and English proficiency levels: an examination of Japanese EFL learners
http://hdl.handle.net/20.500.12000/18588
http://hdl.handle.net/20.500.12000/18588537c7662-477a-4c85-addc-4324cb030fe1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
No19p001.pdf
|
|
Item type | デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-11-30 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Strategies in learning a foreign language and English proficiency levels: an examination of Japanese EFL learners | |||||||
言語 | en | |||||||
作成者 |
Fewell, Norman
× Fewell, Norman
|
|||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This study attempts to examine language learning strategy (LLS) utilization patterns of Japanese EFL learners. The Strategy Inventory for Language Learning (SILL), developed by Oxford (1990) to assess selection and frequency of LLSs, provided insight into individual utilization of memory, cognitive, compensation, metacognitive and social strategies. A comparison of two groups of learners, sorted according to language proficiency levels, revealed that selection of LLSs may have been a critical factor in determining eventual success or failure in language learning. | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 琉球大学法文学部国際言語文化学科欧米系 | |||||||
言語 | ja | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
識別子 | ||||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/20.500.12000/18588 | |||||||
識別子タイプ | HDL | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0919-4215 | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10439198 | |||||||
収録物名 | ||||||||
収録物名 | 言語文化研究紀要 : Scripsimus | |||||||
言語 | ja | |||||||
書誌情報 |
号 19, p. 1-24, 発行日 2010-10 |