Item type |
デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) |
公開日 |
2016-10-24 |
タイトル |
|
|
タイトル |
高校受験期におけるストレスマネジメントプログラムの有効性に関するパイロットスタディー |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
The pilot study on the effectiveness of stress management programs in high school entrance examination season |
|
言語 |
en |
作成者 |
宮城, 政也
喜屋武, 享
Miyagi, Masaya
Kyan, Akira
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
stress management program |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
entrance examination just before |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
educational effect |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
junior high school students |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The purpose of this study was to examine the effect of stress management program in the exam just before (about 2 weeks until the high school entrance examination). Investigation of the subject was a total of 162 students of the third year that belong to the public junior high school (men 86 students and women 76 students). The results were as follows: (a) The "stress response" indicates a significant decrease in the score, it showed a significant reduction in particular "fatigue" "stiff shoulders" "over-food and drink" among them. (b) There was no significant change for the total score of the "mood". And especially "motivation" and "intensive score" significant changes also was not observed.(c) For a subscale of the mood "tension", it showed a significant increase in scores after the intervention program. In conclusion, the practice of stress management programs of the high school entrance examination just before reduces the possibility of the physical stress response has been suggested. However, there is no change in the mood, especially for tension and increases rather suggesting it is difficult to reduce. |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
紀要論文 |
出版者 |
|
|
出版者 |
琉球大学教育学部附属教育実践総合センター |
|
言語 |
ja |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
識別子 |
|
|
識別子 |
http://hdl.handle.net/20.500.12000/35627 |
|
識別子タイプ |
HDL |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1346-6038 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11543535 |
収録物名 |
|
|
収録物名 |
琉球大学教育学部教育実践総合センター紀要 |
|
言語 |
ja |
収録物名 |
|
|
収録物名 |
Bulletin of Faculty of Education Center for Educational Research and Development |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
号 23,
p. 165-170,
発行日 2016-03
|