WEKO3
アイテム
大学生における生きがいと社会経済状況, ソーシャルキャピタルとの関連性について
https://doi.org/10.24564/0002017875
https://doi.org/10.24564/0002017875bbd3c80f-5f97-4e4f-b16b-0919b7d87a9b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 琉球大学リポジトリ登録用アイテムタイプ(1) | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-06 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | 大学生における生きがいと社会経済状況, ソーシャルキャピタルとの関連性について | |||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | Relationship among Social Capital, Socioeconomic Status and The Sense of Life Worth-living in College Students | |||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
作成者 |
宮城, 政也
× 宮城, 政也
× 神谷, 義人
× 島袋, 桂
× 田中, まりな
|
|||||||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | The Sense of Life Worth-living | |||||||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | Social Capital | |||||||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | Socioeconomic Status | |||||||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 生きがい | |||||||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | ソーシャルキャピタル | |||||||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 社会経済状況 | |||||||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine the relationship between SES (Socioeconomic Status) and SC (Social Capital) and The Sense of Life Worth-living for college students. The analysis was a binominal logistic regression analysis of 947 college students in Okinawa prefecture. As a result, the group with high SES had a significantly higher The Sense of Life Worth-living than the group with low SES. Similarly, the group with high SC tended to have a significantly higher The Sense of Life Worth-living than the group with low SC. On the other hand, when verified by the combination of SES and SC, the relationship with The Sense of Life Worth-living is different, and those with low SES and low SC have the lowest The Sense of Life Worth-living. However, the group with low SES but high SC tended to have the second highest The Sense of Life Worth-living(Highest is high SES, high SC group). Therefore, it was suggested that SC should be increased in order to improve The Sense of Life Worth-living of college students, and it was shown that it may be effective especially for the group with low SES. |
|||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||
出版者 | 琉球大学教育学部 | |||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||||||
ID登録 | 10.24564/0002017875 | |||||||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 1345-3319 | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | AA11393705 | |||||||||||||||||||||
収録物名 | ||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||
収録物名 | 琉球大学教育学部紀要=Bulletin of Faculty of Education University of the Ryukyus | |||||||||||||||||||||
書誌情報 |
号 100, p. 51-57, 発行日 2022-03 |