WEKO3
-
RootNode
アイテム
中等教育段階における真正のリテラシー教育実践で求められる教師の役割
https://doi.org/10.24564/0002020198
https://doi.org/10.24564/00020201981e9ded9b-7a50-4ccf-869f-c9036a0343bb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 琉球大学リポジトリ登録用アイテムタイプ(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-21 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 中等教育段階における真正のリテラシー教育実践で求められる教師の役割 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Teachers’ Roles in Authentic Literacy Instruction in Secondary School | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
高瀬, 裕人
× 高瀬, 裕人
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | authentic literacy instruction | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | trust | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | agency | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | feedback | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | prompt | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 真正のリテラシー教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 信頼 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 主体性 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | フィードバック | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | プロンプト | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In this study, I picked up Eastman & Rasmussens’ proposal about authentic literacy instruction and examined authentic literacy assessment in secondary school English language arts classes. Eastman and Rasmussen said that authentic literacy means doing the things effective readers, writers, and communicator do in their lives beyond school. So we as literacy educators need to know what effective readers, writers, and communicator do in their lives beyond school, and to think how to grow authentic literacy in secondary school English language arts classes. Through this study, I clarified three points;( 1) Authentic literacy instruction is student-centered and skill-based learning. Teachers needs to look closely at students, listen to students’ voices and know students’ literate lives.( 2) Trusting relationship between teachers and students is very important to foster independent reader, writer, and communicator. So students need to give teachers feedback about their literacy learning, and authentic literacy teachers give students feedback that feed forward their literacy learning. (3) Through authentic literacy instruction, teachers need to help students foster a sense of agency as authentic reader, writer, and communicator. Teachers can best accomplish this by using questions and prompts that empowers the students. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 琉球大学教育学部 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24564/0002020198 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1345-3319 | |||||||||
収録物名 | ||||||||||
収録物名 | 琉球大学教育学部紀要 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
書誌情報 |
号 104, p. 1-13, 発行日 2024-02-29 |