Item type |
デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) |
公開日 |
2007-09-15 |
タイトル |
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タイトル |
学業場面における児童のストレス対処行動 |
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言語 |
ja |
タイトル |
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タイトル |
The coping strategies for children's stress in academic domein |
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言語 |
en |
作成者 |
嘉数, 朝子
當山, りえ
井上, 厚
Oettingen, G.
Kakazu, Tomoko
Toyama, Rie
Inoue, Atushi
Oettingen, G.
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アクセス権 |
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アクセス権 |
open access |
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アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
control beliefs |
主題 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
stress |
主題 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
coping strategies |
主題 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
academic domain |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The first purpose of this study was to develop the Japanese version of the BISC (Behavioral Inventory of Strategic Control). The version was used to assess children's coping behavior with stress in the academic domain. The second purpose was to investigate the relationship amongcoping behavior, stress, control beliefs, and social support. The participants were 220 4th and 6th grade school children in Okinawa, Japan.\nThe results offered considerable support for the construct validity of the Japanese BISC. The correlation analysis revealed that coping behavior were correlated with control beliefs, social support, and stress. Those who used more active coping strategies had more positive control beliefs and less reported stress. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
紀要論文 |
出版者 |
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出版者 |
琉球大学教育学部 |
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言語 |
ja |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
識別子 |
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識別子 |
http://hdl.handle.net/20.500.12000/1856 |
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識別子タイプ |
HDL |
収録物識別子 |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0386-5746 |
収録物識別子 |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10144831 |
収録物名 |
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収録物名 |
琉球大学教育学部紀要 第一部・第二部 |
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言語 |
ja |
書誌情報 |
号 54,
p. 487-499
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