Item type |
デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) |
公開日 |
2007-09-15 |
タイトル |
|
|
タイトル |
協同・競争・個別的学習方式に対する選好度の測定 : 学習選好尺度の作成 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
The Development of a Japanese Version of Learning Preference Scale |
|
言語 |
en |
作成者 |
東江, 康治
石川, 清治
嘉数, 朝子
Agarie, Yasuharu
Isikawa, Kiyoharu
Kakazu, Tomoko
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The Learning Preference Scale-Students (LPSS) developed by L. Owens and R.G. Straton(1980) was translated into Japanese and modified to suit the local situation. The adapted 30-item scale was tried out with 158 fifth grade children in an elementary school in Naha, Okinawa. Through whole-parts correlations, 6 items each for the co-operative, competitive, and indivisualised learning preference sub-scales were selected. The Speannan-Brown coefficients of reliability were .631 for the cooperative, .628 for the competitive, and .657 for the indivisualised sub-scale. The factorial validity of the shortened version was determined by subjecting its 18 items to principal factor analysis. A five-factor solution revealed that each of the first three factors contained at least 5 items of a particular subscale. |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
紀要論文 |
出版者 |
|
|
出版者 |
琉球大学教育学部 |
|
言語 |
ja |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
識別子 |
|
|
識別子 |
http://hdl.handle.net/20.500.12000/1870 |
|
識別子タイプ |
HDL |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0386-5746 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00250446 |
収録物名 |
|
|
収録物名 |
琉球大学教育学部紀要 第二部 |
|
言語 |
ja |
書誌情報 |
号 27,
p. 11-20
|