Item type |
デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) |
公開日 |
2020-10-22 |
タイトル |
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タイトル |
児童版失敗観尺度の作成 |
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言語 |
ja |
タイトル |
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タイトル |
Constructing the self-report scale of beliefs about failure for children |
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言語 |
en |
作成者 |
赤嶺, 達也
中尾, 達馬
Akamine, Tatsuya
Nakao, Tatsuma
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アクセス権 |
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アクセス権 |
open access |
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アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
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言語 |
ja |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
失敗観 |
主題 |
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言語 |
ja |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
児童期 |
主題 |
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言語 |
ja |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
信頼性 |
主題 |
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言語 |
ja |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
妥当性 |
主題 |
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言語 |
ja |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
自己知覚 |
主題 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Beliefs about failure |
主題 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
middle childhood |
主題 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
reliability |
主題 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
validity |
主題 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
self-perception |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本研究の目的は、大学生を対象に開発された失敗観尺度(池田・三沢,2012)の児童版を作成し、その信頼性と妥当性を確認することであった。調査対象児は、沖縄県にある公立A小学校に通う小学4 - 6 年生330 名(平均年齢11.0 歳、男児154 名、女児175 名、性別不明1 名)であった。探索的因子分析の結果、池田・三沢(2012)と同様に、「失敗のネガティブ感情価」「失敗からの学習可能性」「失敗回避欲求」「失敗の発生可能性」という4因子を抽出することができた。本研究では、これら4 因子の信頼性と妥当性に関して、(1) 内的整合性、(2) 再検査信頼性、(3) 自己知覚尺度との関連性を検討した。その結果、児童版失敗観尺度は一定程度の心理測定的属性(信頼性と妥当性)を備えた尺度であることが示唆された。 |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
This study adapted the self-report scale of beliefs about failure for university students (Ikeda & Misawa, 2012) into school-aged children, and examined its reliability and validity. Participants were 330 elementary school students in Grade 4-6 (mean age = 11.0 years; 154 boys, 175 girls, and 1 gender unknown). As a result of exploratory factor analysis, we could find 4 factors (negative affective valence of failure, learning orientation, need to avoid failure, and perceived probability of occurrence of failure) like Ikeda & Misawa (2012). We examined the subscales’ (1) internal consistency, (2) test-retest reliability, and (3) correlation coefficient with selfperception scale. The new scale for children appeared to have adequate psychometric properties of reliability and validity. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
紀要論文 |
出版者 |
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出版者 |
琉球大学教育学部 |
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言語 |
ja |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
識別子 |
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識別子 |
http://hdl.handle.net/20.500.12000/47085 |
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識別子タイプ |
HDL |
収録物識別子 |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1345-3319 |
収録物識別子 |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11393705 |
収録物名 |
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収録物名 |
琉球大学教育学部紀要=Bulletin of Faculty of Education University of the Ryukyus |
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言語 |
ja |
書誌情報 |
号 97,
p. 207-213,
発行日 2020-09
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