WEKO3
アイテム
コロナ禍の遠隔授業における3つの実践の比較分析
https://doi.org/10.24564/0002011356
https://doi.org/10.24564/0002011356d3dd682c-8810-4d05-8aa5-868ee08b8904
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
No65p001.pdf
|
|
Item type | デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | コロナ禍の遠隔授業における3つの実践の比較分析 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | An Analysis of Three Online Courses under the COVID-19 Pandemic | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
東矢, 光代
× 東矢, 光代
× Toya, Mitsuyo
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | COVID-19 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | online platform | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ICT | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | English teacher development | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | This paper reports three online teaching practices in Spring 2020, in the middle of the COVID-19 pandemic. By examining the designs, online platforms, and students’ reactions, the author made an attempt to evaluate the effects of such virtual teaching/leaning compared to face-to-face classes. The three courses included English teaching methodology B and Intermediate English Seminar at University of the Ryukyus as well as a corresponding university course which also dealt with the English teaching methodology. The results showed that a simple, familiar LMS such as the Webclass was found effective and that group work with the Zoom breakout-room function can lead to a fair microteaching demonstration online. Although the online courses were promoted as a byproduct of the pandemic, the author recognized her skill enhancement in learning about ICT and redesigning and conducting classes based on such knowledge gained while observing students’responses. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 国際地域創造学部国際言語文化プログラム | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Faculty of Global and Regional Studies Global Languages and Cultures Progfam University of the Ryukyus | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
識別子 | ||||||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/20.500.12000/47906 | |||||||||
識別子タイプ | HDL | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24564/0002011356 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1341-0482 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10471113 | |||||||||
収録物名 | ||||||||||
収録物名 | 琉球大学欧米文化論集 = Ryudai Review of Euro-American Studies | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
書誌情報 |
号 65, p. 1-23, 発行日 2021-03 |