WEKO3
アイテム
GTL 燃料を用いた低圧対向多段噴射による噴霧,混合気形成と予混合圧縮着火燃焼の制御
http://hdl.handle.net/20.500.12000/0002019374
http://hdl.handle.net/20.500.12000/000201937404120476-fe2a-4ce3-a002-1b27e967fec6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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若井 謙介-10131162-孝田自動車技術会掲載論文53_20224348.pdf (2.3 MB)
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Item type | 琉球大学リポジトリ登録用アイテムタイプ(1) | |||||||||||||
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公開日 | 2022-07-22 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | GTL 燃料を用いた低圧対向多段噴射による噴霧,混合気形成と予混合圧縮着火燃焼の制御 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A Study of PCCI Combustion Control Method using Low-Pressure Impingement Spray of DISI Swirl Injectors and GTL Fuel | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
孝田, 秀一
× 孝田, 秀一
× 若井, 謙介
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アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
権利情報 | © 2022 公益社団法人 自動車技術会 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Heat engine | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Homogeneous charge compression ignition | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Fuel injection | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | GTL | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | PCCI (A1) | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | In the research carried out for this paper, an injection strategy for predictably PCCI combustion with Alternative fuel of GTL, a series of experiments using a single-cylinder diesel engine and a spray observation vessel. The Injection system was revised by several injection timing, rate of injection quantities, and second injection ratio to optimize for spray-to-spray collision and spatial and temporal distribution of the mixture. The results show that switching injection pattern improve IMEP, and the spray-to-spray collide two-stage injection, reduces NO without increasing CO and THC emissions. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 公益社団法人 自動車技術会 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
関連情報 | ||||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.11351/jsaeronbun.53.723 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0287-8321 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA1260263X | |||||||||||||
収録物名 | ||||||||||||||
収録物名 | 自動車技術会論文集 = Transactions of the Society of Automative Engineers of Japan | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
書誌情報 |
巻 53, 号 4, p. 723-730, 発行日 2022 |